Menu

Twoje światło w Fatimie

   

  

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Język hiszpański

 

HISZPAŃSKI DLA POCZĄTKUJĄCYCH

HISZPAŃSKI DLA DZIECI 

HISZPAŃSKI Z PIOSENKĄ

 

 

Przykładowe propozycje lekcji dla początkujących:

  • Lekcje 1-2

Słownictwo: powitania i pożegnania, przedstawianie siebie i innych, poznawanie ludzi, państwa i narodowości, członkowie rodziny, zawody, liczebniki do 20.

Gramatyka: alfabet i wymowa; czasowniki ser – być i llamarse – nazywać się, zaimki osobowe i ich użycie, zaimki pytające, liczba mnoga rzeczowników, rodzajniki określone, użycie przyimka de, czasownik tener – mieć.

 

  • Lekcje 3-4

Słownictwo: dom, mieszkanie, miasto, wskazywanie drogi, środki transportu, miejsce zamieszkania.

Gramatyka: czasowniki regularne trzech koniugacji w czasie teraźniejszym, czasownik coger – brać, rodzajniki nieokreślone, czasowniki ser, estar i hay – różnice w użyciu, przysłówki miejsca.

 

  • Lekcje 5-6

Słownictwo: opisywanie wyglądu i cech charakteru osób, przedstawianie kogoś w sytuacji formalnej i nieformalnej, godziny, pory dnia, codzienne czynności, liczebniki 20-100.

Gramatyka: zaimki wskazujące, zaimki dzierżawcze, czas teraźniejszy Presente de indicativo: czasowniki określające czynności codzienne, czasowniki nieregularne: salir – wychodzić, acostarse – kłaść się spać, dormir – spać, empezar – zaczynać.

 

  • Lekcje 7-8

Słownictwo: kuchnia hiszpańska, zamawianie w barze, restauracji, artykuły spożywcze i ich kupowanie.

Gramatyka: odmiana czasowników nieregularnych w czasie teraźniejszym (cd.), zaimki osobowe w funkcji dopełnienia dalszego (me –mi, te –tobie, le – jemu, jej,…) czasownik apetecer – mieć ochotę, tryb rozkazujący, czasownik poder – móc.

 

  • Lekcje 9-10

Słownictwo: ludzie i ich zwyczaje, wygląd i charakter, rodzina, dom, miasto, wskazywanie drogi, praca, zawody, czas, obowiązki i czynności codzienne, zamawianie w barze i restauracji, kupowanie w sklepie spożywczym.

Gramatyka: różnica w użyciu ser, estar i hay; zaimki dzierżawcze, wskazujące, czas teraźniejszy Presente de indicativo: czasowniki regularne i nieregularne; przysłówki miejsca.

 

  • Lekcje 11-12

Słownictwo: zainteresowania, hobby, sport, czas wolny, dni tygodnia, cechy charakteru (cd.).

Gramatyka: czasowniki gustar – lubić / podobać się, encantar – uwielbiać i preferir – woleć, okoliczniki czasu, zaimki pytające (cd.), zwrot caer mal / bien – (nie) lubić kogoś.

 

  • Lekcje 13-14

Słownictwo: zakupy, nazwy sklepów, części ubrania, wyrażanie opinii na temat wyglądu, ceny, kolory materiały, liczebniki od 100 wzwyż.

Gramatyka: wyrażenie quedar bien / mal – pasować dobrze/źle, dopełnienie bliższe czasownika, czasownik parecer – wydawać się, zaimki wskazujące (cd.), czasowniki ponerse – zakładać i llevar – nosić.

 

  • Lekcje 15-16

Słownictwo: rozmowa telefoniczna, zapraszanie, przyjmowanie i odrzucanie zaproszeń i propozycji, wyrażanie konieczności, rozrywka, opisywanie czynności w trakcie ich trwania.

Gramatyka: czasowniki invitar – zapraszać, venir – przychodzić i quedar – umawiać się, konstrukcja tener + que + bezokolicznik (musieć coś zrobić), konstrukcja estar + gerundio.

 

  • Lekcje 17-18

Słownictwo: przyszłość, plany i marzenia, przyrzeczenia noworoczne, wakacje, miesiące, pory roku, pogoda.

Gramatyka: konstrukcja wyrażająca czas przyszły ir + a + bezokolicznik, czasownik pensar – myśleć/ sądzić, czas przyszły niedokonany Futuro imperfecto.

 

  • Lekcje 19-20

Słownictwo: zainteresowania, zakupy, ubrania, rutyna, codzienne czynności, plany na przyszłość, wakacje, rozrywka.

Gramatyka: czas teraźniejszy Presente de indicativo, czasowniki gustar, encantar, konstrukcje estar + gerundio, tener + que + bezokolicznik oraz ir + a + bezokolicznik, czas przyszły niedokonany Futuro imperfecto.

 

  • Lekcje 21-22

Słownictwo: mówienie o najbliższej przeszłości, wyrażanie zniecierpliwienia, pytanie o przyczynę, wymówki i usprawiedliwianie się, obowiązki w domu i pracy, przygotowania do podróży, rezerwacja w hotelu, podróże, zwroty używane na dworcu autobusowym i kolejowym.

Gramatyka: czas przeszły złożony Pretérito perfecto compuesto, okoliczniki czasu: ya – już, todavía no – jeszcze nie, nunca – nigdy.

 

  • Lekcje 23-24

Słownictwo: zwroty używane na lotnisku, podróże i minione wakacje, mówienie o przeszłości dalszej lub „zamkniętej”, zmiany w życiu prywatnym i zawodowym, tworzenie szczegółowych pytań.

Gramatyka: hacer – robić i czasowniki regularne w czasie przeszłym prostym Pretérito indefinido, zaimki pytające proste i złożone

 

  • Lekcje 25-26

Słownictwo: biografie sławnych osób, zawody (cd.), hiszpańskie powiedzenia i gesty wyrażające emocje.

Gramatyka: czasowniki nieregularne w czasie Pretérito indefinido, czasy przeszłe P. perfecto i P.indefinido – różnice w użyciu, liczebniki złożone.

 

  • Lekcje 27-28

Słownictwo: opis przeszłości, dzieciństwo, wspomnienia, świat teraz i kiedyś.

Gramatyka: czas przeszły niedokonany Pretérito imperfecto, różnice w użyciu czasów przeszłych, okoliczniki czasu, tworzenie porównań

 

  • Lekcje 29-30

Słownictwo: obowiązki w domu i pracy, podróże, zwroty używane na lotnisku, dworcu autobusowym i kolejowym, przeszłość bliższa i dalsza, porównanie teraźniejszości z przeszłością, dzieciństwo, biografie sławnych ludzi.

Gramatyka: czasy przeszłe, okoliczniki czasu, struktury porównawcze, liczebniki złożone, zaimki pytające.

 

  • Lekcje 31-32

Słownictwo: samopoczucie, części ciała, choroby, wizyta u lekarza, udzielanie rad, zakaz i przyzwolenie.

Gramatyka: różnica między ser i estar (cd.), konstrukcje z czasownikami ponerse i dar, czasownik doler – boleć, wyrażenia związane z udzielaniem rad, czasownik deber – powinno się, konstrukcja tener + que + bezokolicznik oraz hay que – trzeba, tryb rozkazujący (cd.), nieosobowa forma czasownika.

 

  • Lekcje 33-34

Słownictwo: biografie, opowiadanie o życiu i doświadczeniach swoich i innych osób; CV, rozmowa o pracę, obowiązki w pracy, formalna rozmowa telefoniczna.

Gramatyka: Czasy przeszłe (Pretérito indefinido, Pretérito perfecto compuesto, Pretérito imperfecto), okoliczniki czasu, słówka ningún/ninguna – żaden/żadna, algún/alguna – jakiś/ jakaś konstrukcja volver + a + bezokolicznik – zrobić coś ponownie.

 

  • Lekcje 35-36

Słownictwo: w komisariacie, zbrodnia doskonała, historie niesamowite, opowiadanie i relacjonowanie zdarzeń, wyjaśnianie okoliczności, współczesna literatura hiszpańska.

Gramatyka: użycie Pretérito perfecto compuesto, Pretérito indefinido i Pretérito imperfecto; czas przeszły niedokonany ciągły (Pretérito imperfecto + gerundio): estaba haciendo, zaimki dzierżawcze (cd.).

 

  • Lekcje 37-38

Słownictwo: znane miejsca w krajach hiszpańskojęzycznych oraz ich historia, media, telewizja, Internet, radio, uzależnienie od środków masowego przekazu, informacje

Gramatyka: strona bierna, czasowniki i zwroty służące do wyrażania opinii, pensar – myśleć, creer – sądzić, łączenie zdań: sobre/ ante todo, sin embargo, en primer lugar, itp.

 

  • Lekcje 39-40

Słownictwo: samopoczucie, części ciała, wizyta u lekarza, biografie, CV, rozmowa o pracę, pisanie listów i maili, literatura i kino hiszpańskojęzyczne, środki masowego przekazu, niecodzienne historie, relacjonowanie zdarzeń, wyjaśnianie okoliczności.

Gramatyka: podsumowanie poznanych czasów i zagadnień gramatycznych.

 

 POLECAMY:

Marco Antonio Solis

  

Studio albums

Compilations, duets, live albums, etc...

   

(c) Copyright 2024 jezykikameralnie.sdn.pl
Projekt i wykonanie:
StronyNaMedal.pl